Magyar (Hungarian)Český (Czech)

Dr. Landa gyógynövényes szájvíz

2019.05.06   |   Hírek

A szájzuhany története

1955-re tehető, amikor a fogorvos Dr. Gerald Moyer Fort Collins-ból, Colorado államban szájöblítéshez használatos készülék fejlesztésébe kezdett. A kisméretű fogászati irrigátorok gyártásához azonban egy kellőképpen kicsi motorra volt szüksége, amelyet abban az időben még nem gyártottak. Dr. John „Matt” Mattinglyvel, hidraulika-mérnökkel közösen a Colorado-állambeli egyetemen már 1958-ban elkezdtek együttműködni a kisméretű motor kifejlesztésén, az azt követő évek során pedig számos kísérletet végeztek. A 146. próbálkozásnál feltalálták a dugattyút, amelynek köszönhetően a készülékből szivárogni kezdett a víz, és anélkül, hogy tervezték volna, a vízsugár pulzált. A pulzáló vízáramon alapuló egyedülálló technológiát így sikeresen szabadalmaztathatták. Matt az otthonában kezdte el a szájzuhanyok gyártását, Dr. Moyer pedig a betegei részére értékesítette azokat. Az elégedett páciensek egyikének nagyon megtetszett az ötlet és 50 000 dollárt fektetett a készülék piacra történő bevezetésébe. Később a Waterpik® Ltd. nevű társaság első elnöke lett, amelyet akkoriban Aqua tec-nek hívtak. A sikeren felbuzdulva Dr. Moyer a szájzuhanyt a fogorvosok felé is népszerűsíteni kezdte, és nagy visszhanggal mutatta be számos fogászati konferencián. Napjainkban a Waterpik®-et az egész világon ajánlják a fogorvosok. A termékfejlesztés folytatódott, és már 1969-ben közzétették az első tanulmányt, amely bizonyította a fogkőképződés és ínygyulladás csökkenését.

Napjainkig több mint ötven tanulmányt publikáltak, amelyeket huszonöt független kutatóközpontban, illetve számos egyetem fogorvosi karán végeztek el. Klinikai tanulmányok kimutatták, hogy a Waterpik használata a parodontitisz és ínygyulladás kezelésének kiegészítőjeként ugyanolyan biztonságos és hatékony, mint a rögzített fogszabályzót, koronát, hidat, implantátumot viselő betegeknél, illetve a cukorbetegségben szenvedő embereknél. A szájzuhany fizikai működésének kutatása rámutatott, hogy a pulzálás, az a jelenség, amelytől Dr. Moyer eredetileg meg akart szabadulni, a hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú. Ez a funkció segít eltávolítani a baktériumokat és az ételmaradékokat. A Waterpik® szájzuhany már több mint 50 éves gyártói tapasztalatával segít a dentális higiéniában.

Biztonság

Már az első tanulmányok közül is számos igazolta a Waterpik® irrigátor biztonságát. Több mint 50 tanulmány és az irrigátort használó betegek ezrei jelentik a készülék hasznosságát. A szájzuhany használata azoknál a betegeknél, akiknél fennáll a fertőzéses szívizom-gyulladás kockázata, számos vita tárgyát képezte, amelyek azonban nem jutottak egyértelmű következtetésre. A szájzuhany használatával összefüggő bacteriális fertőzés előfordulása hasonló, mint a szájhigiénia egyéb segédeszközei esetén. Ezért mielőtt a fogorvos ajánlaná a készüléket a beteg számára, fel kéne mérnie az összességében vett egészségügyi és orális állapotát.

Dr. Landa gyógynövényes szájvíz (koncentrátum)

Parodontózis ellen

Önök írták

2020.01.21

szájzuhany elégedettség

Kedves Dr. Landa!

Köszönöm a gyors szállítást. A Sowash szájzuhanyt egyszerűen fel tudtam szerelni a vízcsapra, ahogy mondták. Tökéletesen működik, rendelni fogunk pótfejeket is, mert ezt magamnak vettem, de a család többi tagja is rákapott.

Zsebe Gáborné (Körmend)

2019.02.12

Vásárlói levél

Tisztelt Dr. Landa!

Ezúton is szeretném megköszönni a rendelésem gyors kiszállítását és a telefonon kapott szívélyes tanácsokat. A szájvizet már több mint két hete használom, ahogy javasolta napi három alkalommal. Az elején egy kicsit csípet, erősnek tartottam, de mostanra már egész kellemesnek tűnik. A lényeg, hogy úgy érzem, a meglazult fogaim mintha stabilabban állnának a helyükön. A duzzadt, piros ínyem is halványodik.

Gesztesi Borbála Tárnokról

2019.02.04

Vásárlói levél

Nemrég vettem ezt a Dr. Landa szájvizet, mert kezdtek az alsó fogaim meglazúlni, és már több mindent használtam, de csak nem használt. Végigcsináltam egy kúrát. Csak azért írok, hogy tudják, megszünt az íny vérzésem, és a fogaimat is úgy érzem, mintha feszesebben állnának a számban. Úgyhogy nekem lehet, hogy beválik ez a szájvíz.

Szántó Irén /Pásztó

Hírlevél regisztráció

Kapcsolat

Levélküldés

Hírlevelet kérek

Ha szeretne tájékoztatást kapni híreinkről, akcióinkról,

kérjük adja meg e-mail címét.

Elküld

Fontos információk